pátek 19. února 2016

CREATIVE KIT návod

JANA V.

Dnes mám pro vás stránku z Creative kitu s postupem.


Jasným papírovým favoritem kitu pro mě byla čtvrtka rozdělená na trojúhelníky (nejen pro mě, soudě podle stránek kolegyň:-), takže jsem měla jasno, že tu jako podklad na stránku určitě použiju. ALE! Chtěla jsem trochu rozbít její symetrii a rozhodla se jí vycentrovat (ehm, rozumíme si? prostě aby střet trojúhelníků nebyl ve středu), což mi kompozičně víc lahodí. Já dělám stránky 8,5*11 palců, takže by nebyl problém si vystřihnout tento rozměr šejdrem, ale ukážeme si, že v jednom směru lze čtvrtku vycentrovat i pro 12*12 stránku.
Napřed jsem si nanečisto seskládala stránku (což vám paradoxně ukážu až nakonec), abych si vybrala jaký výsek čtvrtky se mi líbí:


Tužkou jsem si naznačila, kde budu z čtvrtky vyřezávat:


Po vyříznutí jsem vystřihla ještě bílou část čtvrtky a nalepila kousky oboustranky (dál od kraje neb jsem měla v úmyslu ještě šít). Chybějící díru jsem hodlala zaplnit opět bílou čtvrtkou na kterou jsem si vytiskla journaling a hlavně tím získám zpět rozměr 8,5*11:


A takto už vypadá zkompletovaný podklad, slepený a sešitý na stroji:



Poté jsem si v horní třetině zkoušela nejvhodnější pozici fotek, které jsem si vytiskla na pásku. Vypodložila jsem je kouskem další čtvrtky z kitu:



A teď přichází moje oblíbená část. Jde se zdobit! Opět se mi hodila čtvrtka s kartičkami (používala jsem ji dost i na své první stránce z kituNapřed jsem si nadělala pár výseků:


Střihla jsem si i do kartiček. Romantický citát by u mé drahé polovičky neprošel, ale to vůbec nevadí! Jak uvidíte i u další kartičky, dají se použít i jinak než původně zamýšleno. No ale zpět k té první, té jsem dala trochu zabrat. Vyzobala jsem si z ní jen slova dokonalý, dokonalý (ale trochu jsem se u řezání ukvapila a jedna čárka nad A mi utekla, tak jsem ji pak dolepovala, jajaj..):


A takhle dopadl první shluk ozdob:


V dalším koutě se mi zase báječně hodil propisot z lednového kitu a hvězdičky z aktuálního. Nápis „dokonalý“ jsem prošila:


A cože je vlastně v mém podání „dokonalý“, o čem stránka je? Z naší cesty po Holandsku! Takže se přesuneme k nadpisu ve spodní části. Stránka už byla barevná dost, tak jsem zvolila černá písmenka. Samolepící písmenka jsem zvyklá si napřed vyskládat na voskový papír od oboustranky. Jednak tak dobře vidím jak bude nápis ve výsledku dlouhý, druhak si sním můžu posouvat po stránce než nápis definitivně nalepím (dělávám to i s jinýma samolepkama než jen písmenkama). Pozor na voskovaném papíře písmenka fakt prakticky nedrží, takže je to celé jako živé, ale jako pomůcka se to někdy hodí:-)


Tady už písmenka sedí na místě (opět jsem se po nich projela šicím strojem):


Vedle přišla na řadu kartička „moje láska“, dřevěná ozdůbka opět z lednového kitu, washi páska, výsek letadla a trocha razítkování:


Hotovóóó:


A na závěr ještě fotka, kterou jsem ve skutečnosti měla začít, neb takto vypadá můj kreativní proces. Já si totiž obvykle stránku poskládám nanečisto, vyfotím na telefon abych byla schopná ji zas dát dohromady (často ale něco pak trochu změním) a pak jdu na „montáž“:


A co vy a kit? Mě moc bavilo, že se dal krásně využít i jinak než na únorově valentýnské stránky! A taky mě překvapilo, jak pěkně se mi kombinoval s prvkama z předchozího.

Hezké tvoření i nadcházející víkend! Tady na blogu bude narozeninovýýý:-)

4 komentáře:

  1. To je vždy tak krásně čisté a precizní! Moc se mi líbí a zas si mě nahlodala, že vytáhnu ten stroj :-D Děkuju

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Míšo! Jooo stroj je na stránky parádní a levné dozdobení, když už člověk neví co by. Ale přiznám, že pokud bych neměla tu možnost ho mít na jednom stole vytažený pořád (jen si stránkou k němu přesednu), tak bych asi neměla tu trpělivost ho vyndavat a zandavat:-D Jo a doporučuju kdyžtak tlustší jehlu, ta na látku se mi lámala na tlustých papírech...

      Vymazat
  2. tenhle papir je uzasny a urcite ho musim "pokorit" ... tvoje "vycentrovani" se mi libi moc, dekuji za paradni inspiraci!

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover